info@reflexes.cat

Al 3XIT repensem l’escola

Serveis Educatius

Al 3XIT repensem l’escola

Aquest primer trimestre al Projecte 3XIT de l’Escola Lestonnac Badalona ens hem dedicat a treballar sobre un espai molt quotidià i important per a nosaltres: l’escola.
Durant aquests tres mesos, els diferents grups del projecte hem tractat aquesta temàtica de maneres diferents. Les més petites han pensat com els agradaria que fos l’escola: els seus espais i què els agradaria que hi hagués. Els nens i nenes de 4t a 6è de primària han parlat de les diferències entre les escoles de la Xina, el Pakistan i Catalunya (que són els que millor coneixen personalment). Per altra banda, els grups de secundària també han tractat les diferències entre escoles del món i han procurat explicar el què és per a elles i ells l’escola.
Aquest treball, però, no s’ha quedat aquí. El passat dilluns dia 5 de desembre, mentre algunes estaven de pont, a Lestonnac-Badalona vam aprofitar per posar en comú tot allò que havíem treballat cada classe per separat per provar a construir entre totes quelcom més gran i col·lectiu. Així doncs, ens vam dividir en quatre grups, tots els cursos barrejats, i petits i grans varen xerrar del que cadascú havia treballat amb el seu grup d’estudi habitual, per intentar trobar punts en comú i de consens, i així plasmar-los en un mural que posteriorment esdevindria la suma de tot.

Va ser una jornada diferent, doncs no estem acostumades a treballar així, i tot i que valorem que ens va faltar temps per poder treballar el tema aprofundint en el consens i els punts de trobada, estem molt contentes del procés que hem viscut i segures de que ho tornarem a repetir.

Us deixem una fotografia del nostre mural que ara ja penja a l’escala de l’escola, on tothom el pot veure i animar-se a repensar ell o ella, també, l’escola.

 

Equip 3XIT Lestonnac-Badalona

 

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.